Meditation!

Jag satt och mediterade för några månader sen. Vilket händer rätt ofta att jag brukar göra. Men efter ca: 1-1½ timmes meditation, så kände jag mig helt upprymd och jag fick, vad man kan kalla för en IDÈ = (K+I). Eftersom jag då satt utomhus på några stenplattor vid mitt internat så var det enda jag hade att rita med en liten sten. Så medans jag satt där i trans, djupt inne i min meditation så började jag sakta men säkert rita det jag såg framför mig och det här är alltså resultatet;

oh yes

 

(Jag tog ett foto på min kreation men tycks ha förlorat orginalet så ni får nöja
er med en kass remake som är gjord väldigt snabbt i photoshop.)


Trigger
=> Tanke / (auto. tankar) => Känsla => Handling

Detta är en skiss på hur du enkelt kan jobba bort dina automatiska tankar som präglar/präglat ditt beteende och förvränger dina tankar som i sin tur ger dig en felaktig känsla och där av sen en korrupt handling.

Genom att försöka visualisera skissen framför sig (Se ovan) när en konflikt uppstår, oavsett konflikt, så kan du hålla dig medveten om att det oftast bara handlar om en automatisk tanke när du mår dåligt. Dvs. att det är ett präglat beteende som gör att du känner och agerar som du gör. Meditation är också ett väldigt bra sätt att få upplysning om sig själv och sitt välbefinnande. Använd då denna skiss som ett mantra inom dig själv och sök svaren på varför just du är som du är.

(S+³P+I) = SYMMETRISK TREPUNKTS IDEOLOGI

Symtrepunism - 100% Självmedvetenhet


Tills vidare, jag inser så här i efterhand att det måste låta väldigt flummigt men detta är vetenskap fan. Lev väl people!

// m

Comments
Posted by: Jo

inget revolutionerande när tankemodellen funnits sen länge.

2009-09-02 @ 12:15:43
Posted by: m

Inte påstått att det är något revolutionerande lilla du. Förutom i den aspekten att det va det för mig då jag hade ingen aning om modellen innan jag meditera fram det. Sen kan jag erkänna att efter jag kollat upp det på nätet och blivit mer påläst inom beteendevetenskap har ändrat vissa ord för att göra mig mer tydlig. Men men vill du leka besserwisser och vara negativ så är det upp till dig.

2009-09-02 @ 13:42:53
URL: http://mikaelnovac.blogg.se/

Comment the post:

Name:
Remember me?

E-mail: (Hidden)

URL/Blog:

Comment: