Det är Ni som är robotar.


Folk säger att jag är en drömmare.

Det är förvisso sant till en viss del, men jag skulle vilja benämna mig själv som kreativ filosof snarare än som en drömmare. Jag skapar illusioner av verkligheter som kan bli sanna. Vad tror ni religioner, ideologier eller politik är liksom?

Jo en kreativ idé/tanke, eller som sagt en illusion av en verklighet som sedan utvecklats till något som blivit en sanning. Eller rättare sagt "någons sanning" som folk tagit sig till. Tänk på vad det är för propaganda och diverse som du matas med dagligen från alla olika håll i form av media och reklam. Jag säger så här;

- Skapa din egen sanning istället för att leva som en robot och slav under någon annans. Din sanning är din Gud och din Gud är iminent och på allra högsta grad individuell. Det vill säga, utgå uteslutet alltid ifrån dig själv.

Detta gott folk är något jag kallar för Dahlaism. Och vad det är för något kommer jag gå in mer på framåt. Håller för nuvarande på och skriver boken om min livsåskådning och själva boken jag skriver den innehåller levnadsregler/förhållningssätt samt även filosofiska utlägg och den kallar jag för Dahlan. När boken väl är klar så kommer jag länka till en sajt där du kan köpa den. Men som sagt, jag kommer prata mer om Dahlaismen på bloggen. Mkt som jag tidigare har skrivit är en del av det. Hela jag är och andas Dahlaism så att säga.


Tills vidare, kreativitet Är Messias.

// m

Comments

Comment the post:

Name:
Remember me?

E-mail: (Hidden)

URL/Blog:

Comment: