Missanpassad ballong blues


Anställd av makten, sparkad efter en dag.
Tro... Nja, inte tro men vem fan vill vara ballong;
Uppblåst, gul och förnedrad?

Ett stycke plast som ungjävlarna bara väntar på att få ta luften ur.
Jag kan inte andas, trots all luft som jag bär inom mig.
Den enda mening jag har är att sväva runt som en menlös fjäder;
Hatad och massproducerad, kommer i flera färger om du så bara vill.
Men alla väljer gul. Jag hatar att vara gul. Gul ful.

Jag vill va blå.

Men när jag tänker efter så är det nog det som jag verkligen är.
Ja, blå alltså.

Jag är en speleman, ingen jävla ballong. Jag är livskonstnär;
Som klippt och skuren för dom jungianska trummorna.

"Boom bidi boom boom bidi boom".

Vodka är skit, av vin blir man fin. Så ställ dig på Din kant Gudmund.
Det här är ingen visa om en tupp, inte fan ere nån jävla kråksång heller....

Eller?

FAN! Nu har jag fått korvpapper i skägget igen, smaksatt av livet själv.


Tills vidare, må kråkorna spotta dig också.

// m & f